Könnyed a búcsú a szelektől, esőtől, sártól és a megfázástól....Ja, és remélem a nyögve nyelős 1-2 halas pecáktól. De lehet, hogy télen még visszasírom ezt is !! ?? :)


Most úgy érzem, hogy eltökéltebb vagyok a téli gumihalas pecák iránt. Kicsit hanyagoltam az elmúlt években, talán 2014 volt utoljára amikor kicsit komolyabban nyomtam. Ha nem keménykedik úgy ez a tél is mint az előző, és a vízállás is helyén lesz, akkor felkeresem ezeket a helyeket. Mondjuk már igencsak csapatni kellene, hogy képben legyek. De valahogy mindíg más irányba csábulok. Sokat nem kellene tökölődni mert a gumicsónak nem igazán szereti a jeges Dunát, én meg a korai elhalálozást. Meg egyébként is, sokszor megéri....  :)

(2014)  elég jól adta akkor....


Addig is maradnak a szerényebben adakozó kisvízi pecák, ahol legalább nem tözsörögnek a népek :)
Három ilyen helyen is voltam az elmúlt két alkalommal. Az első egy olyan csatorna, ahol a vízeresztés volt a fő momentuma a próbámnak. Friss infóm csak annyi volt, hogy éppen jó a vízállás, így elég vakrepülés volt ez a túra. A nyári víz helyenként kint van a kiöntésein, megduplázva így a 15-20m széles medret. Ilyenkor viszont visszahúzódik a helyére, ami viszonylagos halsűrűséget eredményezhet jobb években....


Már sötétben ott toporogtam a parton, és a lámpa fényénél méregettem a helyzetet. Sajnos valamiért nagyon zavaros volt a víz. Vízeresztéskor sosem tiszta, de ilyen koszos nem szokott lenni. Ekkor már tudtam, hogy ez sem az a peca lesz...
Azért az első órában volt három kapásom ill. akcióm is. Már az elején odavert valami a kanálnak, de nem akadt meg. A második kicsit lejjebb jött, egy csuka ment neki egy növény folt mellől a sárga sandrának, de egy klasszik csukafejessel távozott. Végül egy balin nézte be a zavarosban villanó támolygót, és jött ki egy fotóra. Ezután meg 3 órán át semmi. Csak a bokáig érő sárban dagonyázás komfortját rontotta az ismétlődő eső :D

Délutánra átmentem egy másik csatornára, ahol már sokkal jobbak voltak a körülmények. A tiszta víz kellően lent van, hogy a csukák ne tudjanak a nádba bújni de a nád előtt még jó vize volt. Ennek ellenére értékelhető halat nem is láttam, pedig bejártam egy jó darabon. Ide nagyon kevesen járnak és a helyeket is magamnak kellett betörni. Igazi vad csatorna ez, ahol tobzódni kellene a halaknak, de csak a kis csukák szórakoztattak, a legtöbb szerencsére le is akadt a kivétel előtt. Ők sem ettek rendesen de a nagy csali is közre játszott. Bízva a szürkületben kitartottam, de hiába...

Egyen méret..

Talán valami gomba féle? Több helyen láttam aznap...

Másodjára meg most vasárnap délután, gondoltam lenézek valamelyik jobban ismert közelebbi csatornára. Az esős idő megint kedvezett a magányos horgászatnak. Útközben egy másik víz hídjára érve azt hittem rosszul látok. Ott, ahol mióta az eszem tudom nagy fák voltak, tarra vágták az egészet. Több km-en át hűlt helyük, csak pár szál maradt meg. Pedig alig 2 hónapja, amikor erre vitt az utam még nyoma sem volt az írtásnak.

Szép munka.

Megdöbbenten mentem be erre a részre és jutott eszembe, hogy régen mennyit jártunk ide. Sőt még édesapámmal is itt volt valahol a kedvenc helyünk, valamelyik fa alatt talán.... Itt ahol amúgy is nagyon kevés fa maradt mára, most még a vízparti sort is kiszedték.  Miért? Ki engedélyezheti ezt? Mi okból? Én nem tudom.  Itt maradtam délutánra és lépkedve a kivágott csonkokon amiből néhány akkora, hogy átlépni sem lehet, dobáltam egy kicsit.  Először pár kis csuka hozott némi izgalmat de ugyanakkor frusztrált is már, hogy nem jön rendesebb itt sem. De végül egy faroktőig mért 54 centissel szépítettem a mérlegen. Egy sásos zsombék alatt lapúlt egy nád öbőlben. Akasztás után jól bele is tekerte magát, de kijött szerencsésen. Tipikusan az a hely, amire ránézel és látod benne a halat, és ez az ami örömét adja a cserkelős pecáknak. A szürkület elötti időszak viszont itt is tök süket lett, csak néhány gyenge maszatolás, meg egy lekövetés volt. Bár érzésem szerint 1-2 jobb hal is volt ezek között. A sügereket lehetett volna ekkor inkább megpróbálni, mert elég aktívak voltak. De a szebb hal reménye, és a kis csukák torokra nyelésének az elkerülése miatt, nem került a kapocsba nekik való csali...

 

Ez volt a bandanagy az aprajából. Képzelhetitek a többit :)

54-es nagy tesó az már rendben van....

Elengedtem, hogy legyen miért visszajönni ide :D   Na jó, talán ennyire nem rossz a helyzet. Remélem.. !!

Görbüljön!!

Üdv.

Barnabás