fishingeverywhere

Fish come in three sizes: small, medium and the one that got away

A mindentvivő-két csati PB három pecán

Én még kisgyerekként gombfociztam, meg autóskártyáztam. Az öregebbek biztos emlékeznek arra a paklira, amiben volgák és Zilek közt voltak sportkocsik is. Na abban a pakliban a Lola T nevű autó volt a mindentvivő... Tegnap valahogy ez jutott eszembe, mikor visszaengedtem a legnagyobb csatorna csukámat. Ezt már tényleg nehéz lesz felülmúlni az itteni csatikon... Ilyenkor mindig gyorsan meg tudom írni az élményeket, hiszen még annyira a hatása alatt vagyok a történteknek. Könnyebb a jó pecákról írni, mint az átlagosakról... A legutóbbi bejegyzést azzal zártam, hogy egy nagyon jó téli csatis csukázást osztok meg, ami higgyétek el, nem mindennapos ezeken a vizeken. Erre tegnap volt egy teljesen más, de ugyanolyan felejthetetlen pecám. Úgy látszik a kegyeibe fogadott a víz, de igyekeztem rászolgálni, hiszen emögött rengeteg agyalás és kilométer van, sokszor mínuszokban.

 img_20200123_110337.jpg

Ez most egy éveken átnyúló írás lesz, hiszen az első peca december 17-én volt. Egész decemberben sajnos 2x jutottam ki horgászni. Karácsony után nekem mindig off, annyit rohangálunk az országban, hogy esélytelen a peca, így próbáltam még egyet beszorítani előtte. Ment az agyalás mikor legyen, de aztán megláttam, hogy a hideg után egy jó melegedés jön, eldöntöttem. Minden más évszakban a melegfront kuka, de télen más a helyzet. Úgy okoskodtam, hogy a légnyomásváltozás, meg a hőmérséklet emelkedés bemozdítja őket és mikor ha nem most? Ráadásul napos időt is jósoltak a sok felhő után és Barnával azt tapasztaltuk, hogy bizony ilyenkor sokszor fogósabb a verőfényes napsütés, mint a ború. Fura egy állat a horgász, október-novemberben bármit megadnék egy szélcsendes, frontbetörés előtti felhős napért a Balatonon, most meg pont az ellenkezőjére várok. :D

Szóval nekiindultam. A téli csatis pecákról tudni kell, hogy nem egy kapkodós dolog. A halak a végtelenségig le vannak lassulva, a csatornák úgy néznek ki, mintha élettelenek lennének. De minden nap van egy pár perc és ha akkor jó időben vagy jó helyen, akkor érhetnek meglepetések. Vagy ha szerencséd van, akkor ez a pár perc felmehet 2x-3x pár percre, vagy akár 1-2 órára is. De ilyen kevésszer van egy szezonban (aztán lehet hogy sokszor, csak én horgászom keveset és mindig a lassú napokat fogom ki :D , de nem hiszem). Korán kezdtem, hiszen ha ilyenkor kimegyek próbálom kiélvezni a napot és minden horgászható pillanatot kihasználni. kb 1 órája dobálhattam, mikor kaptam egy kis ütést, persze egyből rá is húztam, aztán a következő másodpercben a burványból, meg ahogy elindult oldalra láttam, hogy nem átlagos csatis játékossal van dolgom... Szépen el is húzott jobbra, mivel ott egy belógó fa volt, ezért elég durván fordítottam meg. Gyorsan magam elé vezettem, pedig hosszú zsinóron kapott. Akkor már láttam, hogy itteni mércével nagyon szép csukát fárasztok. Persze merítő otthon a helyén, hol máshol, így féltérden, benyúlva fogtam rá. Gyönyörű, teljes hosszra 85-ös csuka volt, ami ezen a vizen abszolút rekordom. Szép hasas mama volt, így gyorsan vissza is raktam. :) Az ilyen napok amikor viszonylag hamar megfogom a jó halat mindig érdekesek: vajon sikerül aznap belenyúlnom, vagy ez az egy hal marad egész nap? Tudtam kicsi a valószínűsége, hogy ennél nagyobbat fogjak. Én ráadásul olyan vagyok, ha megvan amiért jöttem, el is engedem a napot. Persze horgászom tovább, de már nem olyan koncentráltan, inkább kísérletezem, adok esélyt olyan csaliknak is, amik eddig nem adták annyira és próbálom kiélvezni a természetben, horgászattal töltött időt. Aztán persze, ha ad még a csati, akkor azt köszönettel elfogadom. :D

img_20191217_081323.jpg

screenshot_20200124_114156_com_huawei_himovie_overseas.jpg

A következő 4 óra folyamatos vándorlással telt, de kapásom sem volt, aztán dél körül beindult a buli. A következő halnak olyan kapása volt, amiért imádom a csukahorgászatot. A tiszta víz, a villámgyors csukák és a látott kapás semmihez sem hasonlítható elegye ez. Ez is egyszer csak ott volt a csali mellett, de nem csinált vele semmit, csak nézte. Már közvetlenül a part mellett jártam, így fel volt adva a lecke! minimális mozgatásra 2x rákiflizett, de hozzá sem ért, aztán egy nagyobb húzásra leszívta... A csatikon elég gyakori az ilyen szituáció, hála égnek már nem reflexből kezelem ezeket, hanem ezzel a metódussal az esetek nagy részében ki tudom váltani a támadást belőlük. (Ez jól jött egyébként a tegnapi pecánál is...) Egy gyönyörű 65-70 centi közötti csukát fogtam grabancon. Innentől kezdve 3-ig  volt még pár kapásom. Összesen 7 halat akasztottam, amiből 4 jött ki. Télen kell ennél több?

img_20191217_115805.jpg

img_20191217_134653.jpg

img_20191217_150036.jpg

Aztán a következő pecát január elejére tettem, csuka fronton egy egész napos betlit toltam. Úgy el tudnak tűnni, hogy el sem hinnétek, van a vízben hal. Nagyon sokszor kint állnak a pár centis vízben, nádban, zsombékban és teljesen inaktívak. Mondanom sem kell, hogy ezeket a helyeket elég nehéz megdobni... :D De hála az égnek aznap sem maradtam hal nélkül, de talán ez majd egy másik sztori lesz.

Így érkeztem el a tegnapi naphoz. Minimális felmelegedés, talán 5 fok is lesz, meg napsütés. Mondom: hátha... Hátha megint beadja, mint a múltkor.

Reggel az első helyen egyből 30 kormorán fogadott. Ó hagyaza...! Persze befagyott minden, ilyenkor ráömlenek ezekre a vizekre. Nem jó jel... Ők balra repültek, én jobbra indultam. 3,5 óra lélekölő dobálás következett. Fagyott a gyűrű, egyre opálosabb lett a víz, halnak nyomárt sem láttam. Már felsejlett bennem, hogy úgy látszik jön a következő betli, mikor egyszer csak egy árnyat láttam villanni a csali mögött és a következő pillanatban egy annyira apró tolást kaptam, hogy ha nem látom a halat, lehet nem is realizálom, hogy ez bizony csuka volt. Már azon gondolkoztam mit dobjak neki majd vissza, mert itt nagyon ritkán nyúlnak oda egymás után 2x ugyanannak a csalinak, mikor látom, hogy jön kifelé az árnyék. De mekkora árnyék! Elsőre olyasminek néztem, mint a decemberi. Épp csak megmozdítom a csalit rákiflizik. Aztakurva! Nem tudom hogy csinálják azt, hogy látod hogy a csali milliméterekre van a szájától, de nem fogja meg...még egy pöci, még egy kifli... Még mindig nincs kapásom... még egy pöci, talán most, kifli, de a csali érintetlen... Már a lábam alatt van a hal, még egy esélyem van... húzok rajta egy métert, telibeveri... A víz felrobban. Elkezd pörögni, mint a krokodilok, ekkor fogom fel, milyen széles, milyen hosszú ősállatot akasztottam. A szák az előző beállóban, a gopro a zsebemben... :D Mindegy! Valahogy ez a része a pecának nem megy nekem... :D Persze magaspart, esélyem sincs simán lenyúlni érte, így egy rövid fight után lefekszem a sárba és úgy veszem ki... Mikor kiemeltem, akkor kezd el a lábam igazán remegni. :D  Lehet megvan egy méter is? Centi elő: 102 cm... A legnagyobb csaticsukám ever... Legszívesebben üvöltenék, de először gyorsan pár kép, meg a visszaengedés, aztán Barnára ráeresztettem a hangerőt a telefonban... :D Ezúton is elnézést kérek! :D

img_20200123_110203.jpg

screenshot_20200123_111555_com_huawei_himovie_overseas.jpg

Persze ezután szinte semmi egész nap. Egy ugyanolyan ráfordulást láttam kicsit később, mint amit a nagy csinált, de az nem jött a csalival, utána meg már nem mozdult ki semmire...

Most nézem csak milyen szépen keretezi ezt a bejegyzést a két gyönyörű csuka. Mit írhatnék ezek után? Csak amit szoktam:

 

Hasonló jókat!

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingeverywhere.blog.hu/api/trackback/id/tr10015424642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bandita11 2020.01.24. 12:48:05

@Barnabás..: Hát barátom... Pont ezen gondolkoztam, hogy melyiket választanám a két peca közül? De úgyis tudod... :D

bandita11 2020.01.24. 14:47:16

ja! és telefonról ne írj kommentet, mert eltűnik a hozzászólás második fele :D

Mosoni Horgász 2020.01.24. 18:35:31

Aztaleborult!!!!
Krokik a javából!

Barnabás.. 2020.01.24. 20:13:43

@bandita11: Igen, igen ...hol megmarad hol pedig nem. Most nem, ezért hát újra....

Valami vicceset akartam ìrni, de nem. Ezt màr nem lehet csak úgy elpoènkodni..

Balán Attila 2020.01.24. 21:12:52

Pokoli jó volt olvasni

bandita11 2020.01.24. 22:15:21

@Mosoni Horgász: Azok voltak.. Jól estek így tilalom előtt... ;)

bandita11 2020.01.24. 22:17:26

@Balán Attila: Köszi! Hát még átélni... Próbáltam a kapást átadni, de nem hiszem, hogy sikerült. De ezekért az élményekért pecázom. Ez most feltankolt rendesen... :D

fishingeverywhere

Két megszállott pecaőrült-pergetőhorgász. Duna,Tisza,Körös,csatornák, Balaton.

Friss topikok

süti beállítások módosítása